پیش خرید واحد مسکونی در کدام شهرهای ایران پر سودتر است؟

پیش خرید واحد مسکونی در کدام شهرهای ایران پر سودتر است؟

پیش خرید واحد مسکونی یک فرصت سودآور و اقتصادی برای سرمایه گذاری در بازار املاک و مستغلات محسوب می شود. در دهه گذشته، به دلیل رشد صعودی قیمت مسکن در ایران، پیش خرید آپارتمان به عنوان یک نوع سرمایه گذاری پرسود رواج بیشتری پیدا کرده است. با توجه به نرخ تورم، رشد قیمت ها و شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، بسیاری از افراد برای حفظ ارزش پول و افزایش سرمایه اولیه خود به سرمایه گذاری در بازار مسکن روی آورده اند. در این میان، پیش خرید واحد مسکونی یکی از روش های سرمایه گذاری مناسب و کم ریسک برای کسانی است که سرمایه اولیه محدودی دارند.

یکی از پرسش های پرتکرار کسانی که قصد پیش خرید ملک دارند، این است که بهترین شهر برای سرمایه گذاری مسکن در ایران کجاست؟ پیش خرید در چه شهرها و مناطقی سود بیشتری برای آن ها به همراه خواهد داشت؟ شناخت بازار مسکن و اصول سرمایه گذاری در این عرصه، به خریداران کمک می کند تا یک سرمایه گذاری مطمئن و پرسود را تجربه کنند.

عوامل متعددی در انتخاب بهترین شهر برای سرمایه گذاری مسکن تاثیرگذار هستند. باید گفت پیش خرید ملک در شهرهای مختلف ایران، شرایط مشابهی ندارد و هر شهر با توجه به موقعیت خاص خود دارای شرایط و قیمت های متفاوت است. بنابراین پیش از هر اقدام، لازم است تحقیقات کافی در مورد مناطق مختلف انجام دهید تا بتوانید انتخابی سودآور داشته باشید. در واقع، شرایط پیش خرید واحد مسکونی در شهرهای در حال رشد، شهرهای توسعه یافته و شهرهای با تراکم جمعیت پایین بسیار متفاوت است. انتخاب منطقه و شهر مورد نظر برای پیش خرید ملک نقش موثری بر رشد سرمایه فرد خواهد داشت.

تاثیر عوامل اقتصادی بر نوسانات بازار مسکن

نرخ تورم، کاهش ارزش پول ملی، نوسانات شدید بازار ارز، تحریم های بین المللی و کاهش توان اقتصادی مردم از مهم ترین دلایل تاثیرگذار بر تغییر قیمت ها در بازار مسکن به شمار می آیند. همچنین شرایط اجتماعی و منطقه ای موجب شده که روز به روز افراد بیشتری به فکر تبدیل پس انداز و سرمایه خود به ملک باشند. با توجه به موارد ذکر شده، خرید ملک در شهرهای بزرگ سخت شده است و بنابراین افراد ترجیح می دهند که در شهرهای دیگر ایران اقدام به خرید ملک نمایند. در همین راستا، پیش خرید واحد مسکونی و خرید زمین های ارزان در مناطق دیگر کشور توسط قشر متوسط جامعه رونق بیشتری پیدا کرده است.

عوامل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بر قیمت مسکن تاثیرگذار هستند.
عوامل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بر قیمت مسکن تاثیرگذار هستند.

پیش خرید واحد مسکونی در کدام شهرها در حال رشد است؟

اگر پیش خرید واحد مسکونی به هدف سرمایه گذاری باشد، باید شهری انتخاب شود که با توجه به بودجه محدود خریدار، سودآوری بالاتری داشته باشد. یک پاسخ مناسب برای این پرسش که بهترین شهر برای سرمایه گذاری مسکن در ایران کدام است؛ باید گفت شهرها و مناطقی بهترین انتخاب هستند که عملکرد موفقی در جذب جمعیت داشته باشند. شهرهای بزرگ، شهرهای مذهبی، تاریخی و توریستی دو انتخاب مناسب برای پیش خرید ملک محسوب می شوند.

معیارهای انتخاب بهترین شهر برای سرمایه گذاری مسکن

نرخ رشد جمعیت، رونق گردشگری و آمار خانه های خالی مهم ترین معیارها در انتخاب بهترین شهر برای پیش خرید واحد مسکونی به شمار می آیند.  

  • نرخ رشد جمعیت: شهرهای دارای فرصت های شغلی بیشتر، امکانات بهتر و سطح رفاه بالاتر، در جذب جمعیت موفق تر عمل می کنند. از آن جایی که این شهرها رشد جمعیت بالاتری دارند، نیاز به مسکن در آن ها بیشتر است و بنابراین سرمایه گذاری در زمینه ملک در این شهرها سودآورتر خواهد بود.
  • رونق گردشگری: برخی از شهرها به دلیل برخورداری از جاذبه های طبیعی، مذهبی و تاریخی پرتردد هستند و تعداد زیادی از افراد بومی و غیربومی به این شهرها رفت و آمد دارند. جذب گردشگران به این شهرها، تقاضا برای ملک را بالا برده است و در نتیجه، یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاری محسوب می شوند.
  • آمار خانه های خالی: شهرهایی که در آن ها تقاضا محدود و عرضه زیاد باشد، با پدیده ای به نام خانه های خالی مواجه خواهند بود. درصد بالای تعداد خانه های خالی در یک شهر نشان می دهد که آن منطقه انتخاب مناسبی برای سرمایه گذاری مسکن نیست و خرید ملک در این شهرها رشد کمتری خواهد داشت.
کلان شهرها به دلیل جمعیت زیاد یک انتخاب مناسب برای سرمایه گذاری ملک هستند.
کلان شهرها به دلیل جمعیت زیاد یک انتخاب مناسب برای سرمایه گذاری ملک هستند.

پیش خرید واحد مسکونی در کلان ‌شهرها

شهرهای بزرگ و توسعه یافته که فرصت های شغلی و امکانات رفاهی بیشتری دارند، یکی از بهترین شهرها برای پیش خرید واحد مسکونی به حساب می آیند. تراکم جمعیت، تمرکز ادارات، سازمان ها و مراکز تجاری این شهرها را به یک گزینه ایده آل و پر بازده برای سرمایه گذاری ملک تبدیل کرده است. تهران، مشهد، اصفهان و تبریز از کلان شهرهای مناسب برای پیش خرید آپارتمان محسوب می شوند. همچنین حومه شهرهای بزرگ به دلیل تقاضای بالا برای خرید، انتخابی پرسود در بلند مدت خواهد بود.

پیش خرید واحد مسکونی در شهرهای ناحیه شرقی کشور به ویژه مشهد به دلیل مقصد گردشگری یکی از پرسودترین مناطق برای سرمایه گذاری مسکن است. مشهد سالانه پذیرای تعداد زیادی زائر از داخل و خارج کشور است و به همین دلیل، ظرفیت کافی برای جذب سرمایه در حوزه ملک را دارد. در سال های اخیر، ساخت و ساز مجتمع های مسکونی و غیرمسکونی در این شهر رونق بسیاری داشته است. همچنین با وجود سطح رفاهی خوب، مشهد در مقایسه با کلان شهر تهران قیمت های مناسب تری دارد و این امر موجب جذب بسیاری از افراد برای پیش خرید ملک در این شهر شده است. اصفهان یکی از شهرهای بزرگ ایران است که به لحاظ کیفیت زندگی در سطح بالایی قرار دارد. این شهر به دلیل جاذبه های تاریخی و فرهنگی و حضور گردشگران داخلی و خارجی، یکی از قطب های مهم گردشگری محسوب می شود.

تبریز یکی از شهرهای بزرگ است که علاوه بر امکانات رفاهی و اماکن تاریخی، طبیعت بکر و زیبایی دارد و یک انتخاب مناسب برای سرمایه گذاری و پیش خرید واحد مسکونی به شمار می آید.

پیش خرید در مجتمع های مسکونی یک انتخاب مناسب در سرمایه گذاری ملک است.
پیش خرید در مجتمع های مسکونی یک انتخاب مناسب در سرمایه گذاری ملک است.

پیش خرید واحد مسکونی در شهرهای شمال ایران

خرید و فروش ملک در شهرهای شمالی ایران به دلیل طبیعت بکر و منحصر به فرد، آب و هوای معتدل، پوشش گیاهی غنی و گردشگری همواره رونق فراوانی داشته است. استان های گیلان، مازندران و گلستان در صدر فهرست بهترین شهر برای سرمایه گذاری مسکن قرار دارند. مهم ترین مزیت خرید ملک در شهرهای شمالی کشور، نزدیکی و دسترسی راحت به شهرهای بزرگ و پایتخت است. 

پیش خرید واحد مسکونی در ناحیه جنوبی کشور

شهرهای جنوبی، مناطق آزاد و جزیره های کیش و قشم یکی دیگر از انتخاب های مناسب برای پیش خرید آپارتمان به شمار می آیند. موقعیت مرزی شهرهای جنوبی و جایگاه شهری مانند خوزستان به عنوان بازار هدف کشورهای منطقه، سرمایه گذاری در این ناحیه از ایران را پرسود و کم ریسک ساخته است. 

بهترین شهرها برای سرمایه گذاری مسکن

یکی از شاخصه های اصلی برای انتخاب بهترین شهر برای سرمایه گذاری مسکن، سودآوری فراوان است. این امر با بررسی دقیق و تصمیم گیری مناسب با توجه به میزان بودجه محقق می گردد. توجه داشته باشید که برای دستیابی به سرمایه گذاری موفق در بازار املاک و مستغلات، نیاز به زمان و صبر است. در واقع، این نوع سرمایه گذاری در طولانی مدت، سودآوری مناسبی به همراه خواهد داشت.

 

https://sandsofwealth.com/blogs/news/iran-property-investment